• Fri fragt over 399,-
  • Hurtig levering 1-2 hverdage
  • 30 dages fortrydelsesret

Handelsbetingelser

Bestilling
På Pettown.dk kan du bestille varer via vores webshop.
Find den ønskede vare, lig i kurven og gennemfør betalingen.
Hvis du har forespørgsler eller spørgsmål, er du altid meget velkommen til at kontakte os på Kundeservice@pettown.dk eller tlf. 4215 3599.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl og evt. afgiftsændringer.

Information om produkter, ordrer og levering sendes til den e-mail adresse kunden har angivet.
Det er kundens ansvar at sikre, at den indtastede e-mailadresse er korrekt, og at e-mails fra Pettown.dk ikke sorteres fra som spam.
Efter bestilling modtager du en automatisk ordrebekræftelse.

Levering
Vi sender alle pakker med GLS med tilhørende tracking-koder, så du altid har mulighed for at finde din pakke og du kan selv vælge hvilken leveringsmetode som fortrækker.
Vi giver fri fragt til pakkeshop ved køb for over 399 kr. 

Levering til pakkeshop
Du bliver adviseret pr. sms og e-mail, når din pakke er klar til afhentning ved den valgte pakkeshop.

Levering til erhvervsadresse
Der skal være personale til at modtage pakken på adressen.
Husk, at skrive firmanavn, Att: og adresse ved bestilling.

Levering til privatadresse
Bemærk at med GLS oskal du tage imod pakken eller evt. have en aftale med GLS at de må stille på adressen på eget ansvar.

-Er du ikke hjemme når pakken leveres vil din pakke blive afleveret til det nærmeste pakkeshop.

Levering til Bornholm og andre Øer
Bor du på Bornholm eller andre Øer må du forvente en længere leveringstid. (Mellem 2-7 hverdage).

Advisering vedr. levering til pakkeshop
Såfremt du har valgt levering til pakkeshop modtager du både en SMS og en e-mail, når din pakke er klar til afhentning i den nærmeste pakkeshop.
I SMS'en og mailen vil der være alle de relevante informationer, du skal bruge for at afhente din pakke.

Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen.
Vi behandler alle returordre indenfor 1-2 uger.

Det er dit ansvar, at varen er i samme stand som da du modtog den.
eksempelvis refunderer vi ikke penge eller ombytter varer, som er beskidte, beskadiget eller fyldt med hundehår.

Emballage og varens stand
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde.
Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart væsentligt forringer varens salgsværdi.
Eksempler på varer det ikke tages retur:
- Varer der har været brugt eller bærer præg af det.
- Foder og godbidder af enhver art.
- Shampoo m.m. af hygiejniske årsager.
- Varer der lugter kraftigt af røg.
- Varer med hundehår eller andet snavs.
- Manglende originalemballage og mærkater.
- Der er gået over 30 dage fra modtagelse af varen

Køber skal selv afholde udgifterne i forbindelse med at få afviste varer retur til leveringsadressen, såfremt varen afvises af ovenstående grunde.

Hvis du har behov for at returnere en af dine varer har vi oprettet en returportal, som hjælper dig med din returnering:
Pettowns returportal

Tilbagebetaling
Vi tilbagebetaler det skyldige beløb til dig, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen, da kan gå 1-2 uger fra modtagelsen til påbegyndelse af sagen.
Du afholder selv omkostningerne for returfragten.

Har du betalt din ordre med kreditkort, vil refunderingen tilbagebetales via din tidligere kreditkort transaktion. Beløbet krediteres din konto indenfor 2-7 hverdage.

Manglende afhentning ved pakkeshop
Hvis du ikke afhenter din pakke ved en pakkeshop og pakken sendes retur til os, vil du blive pålagt et ekstra forsendelsesgebyr på fragten.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Køb en DAO Returlabel Her.  Og print og udfyld returseddelen.

Bemærk! At din pakke skal sendes direkte til vores adresse, hvis du ikke benytter vores returportal. Vi afhenter ikke pakker på posthuset eller ved pakkeshop og modtager ikke pakker pr. efterkrav.

Ombytning
Hvis du vil bytte til en anden størrelse eller en anden vare skal du udfylde en retursedlen.
På retursedlen skal du skrive hvilken str. Eller vare du ønsker i stedet.
Er denne vare dyrere end den nuværende skal differencen indbetales til vores konto inden den nye vare bliver afsendt.

Konto til indbetaling:
Reg. nr. 2877
Konto nr. 6299772037
 
Du afholder selv omkostninger vedr. returfragten ved ombytning.


Reklamation
Når du handler på Pettown.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.

Det er Pettown.dk der vurdere om en vare skal repareres eller ombyttes til en ny.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skade.
Det er din pligt at angive og vise, at manglen var til stede ved leveringen.

Sådan skal du gøre ved en reklamation
Send en e-mail til kundeservice@pettown.dk med ordrenr., beskrivelse af reklamation og billedmateriale.
Det er et krav, at alle reklamationer sendes pr. e-mail, således vi har skriftlig dokumentation.
Derefter skal du returnere varen til vores adresse.
Husk, at udfylde retursedlen med ordrenr., navn, beskrivelse af reklamation mm.

Vi håndterer alle reklamationer indenfor 1-2 uger..

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt.

Varen skal sendes til:
Pettown.dk
Løvegade 65, st. th.
4200 Slagelse